zondag 5 augustus 2018

PRENTWERK AAN HET NIEUWE KERKHOF



Beste KFN-lezers,

De tijden veranderen, en wij veranderen mee. We sluiten dingen af, en beginnen iets nieuws. Dit is niet, mocht u dat denken, het begin van een stichtelijk woord over de zin des levens en het verval der zeden, maar een inleiding tot een tamelijk feitelijke mededeling. Ik ben namelijk verhuisd, en Prentwerk dus ook. En daarmee Kunstforum Noord.

Na vele jaren Folkingestraat en Vismarkt was Prentwerk sinds 2011 alleen nog online te vinden, op www.prentwerk.nl. Maar sinds twee maanden heb ik weer een plek in de stad en daar ben ik blij mee. Net buiten de diepenring, in de serene rust van het Nieuwe Kerkhof. Die letters op de foto staan niet echt op de gevel, want daar krijg je gedonder mee, maar ze geven wel aan waar ik nu verblijf houd: in de intieme setting van het grote souterrain van nummer 40. Een soort verborgen schatkamer in een oud pand dat niet probeert met de tijd mee te gaan. 

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest de uitgebreide Prentwerk collectie te ordenen en uit te stallen. En als alles wat je in jaren hebt verzameld je weer eens door de vingers gaat, besef je het even weer: dit mag gezien worden. Niet dat ik op vaste dagen ga zitten wachten of er misschien ook iemand komt. Dat heb ik lang genoeg gedaan, vind ik eigenlijk. Maar een mail (info@prentwerk.nl)of een telefoontje (06 14 170171) is genoeg voor een afspraak. En dan is ieder van harte welkom.

In september wil ik hier de eerste presentatie organiseren (tentoonstelling is misschien een te groot woord), met aquarellen van Martin Tissing. Daarover binnenkort meer (abonneer u in het vakje rechtsboven).. 

Om u alvast een idee te geven heb ik een kort filmpje gemaakt:




Klik op de afbeelding om de video te starten